dinsdag 2 april 2013

Recensie Julia Navarro Zeg me wie ik ben.



 In “Zeg me wie ik ben", geschreven door Julia Navarro gaat Guillermo Albi op zoek naar het verhaal van zijn van zijn overgrootmoeder Amelia Garayoa. In de jaren dertig ging zij er met haar minnaar vandoor en liet haar zoontje Javier achter.  De zoektocht levert het verhaal op van een vrouw die stond voor haar idealen en daarbij heel veel ontberingen heeft gehad. Het is een ontroerende roman. De tijdgeest wordt mooi weergegeven en je ziet alles voor je. Daarnaast geeft het boek een uitgebreide beschrijving van de geschiedenis vanaf de jaren 30 in de twintigste eeuw, waarin zoveel is veranderd en gebeurd. Ik ben blij dat ik deze roman heb gekregen op voorspraak van een dierbare vriendin die “Zeg me wie ik ben” had gekregen van de Wereldbibliotheek. Dit boek is een aanwinst voor mijn boekenkast en ik wil heel graag andere boeken van Navarro lezen.

Ik geef deze roman 4 sterren.......

Geen opmerkingen: