woensdag 1 augustus 2012

Moordvrienden van Tardio en De boekhandelaarster*****

Wat blijft het wonderlijk om weer een  sterrenboek gelezen te hebben. De boekhandelaarster van Pattavina is er weer eentje, een schrijfster die schrijft over haar liefde voor boeken en Italië.en het is weer waar, ik moet afkicken, even wachten voordat ik weer een boek ga lezen.


Het boek staat bol van beschrijvingen van lekker eten en de omgeving. Elke hoofdstuk begint met een citaat en ook tussendoor lees je citaten.
De boekhandelaarster is een mooi geschreven verhaal. De bewoners zijn levensecht, de natuur is gigantisch mooi en de boekenwinkel klinkt als een warm thuis.
Pattavina heeft dit boek geschreven uit liefde voor boeken, Italië en het wonder van taal.
Ik had graag langzaam willen lezen, maar dat lukte niet, je wilt weten hoe een en ander zich ontwikkelt en afloopt. Maar de mooie, poëtische beschrijvingen zorgen er voor dat je dit boek vaker gaat lezen en dan elke keer weer iets nieuws ontdekt.
Het boek krijgt van mij de hoogste waardering, 5 sterren. Geweldig.


Moordvrienden van Tardio, een heftig boek volgens de Ezzulianen op het forum ligt nu klaar.. Ik heb al een stukje gelezen en het thema is zeer van deze tijd.

Ik heb de stapel tijdschrijften verkleind, de Margrieten die ik gelezen heb gaan door naar vriendin die ze op haar beurt weer doorgeeft aan familie. De ntl stapel tijdschriften kan nu niet meer omvallen....... Alle abo's behalve 1 opgezegd en dat ten gunste van boeken.

Geen opmerkingen: