vrijdag 15 mei 2015

Jocelyn Saucier: Het regende vogels*****



Jocelyne Saucier Het regende vogels*****

Een boek, lichtvoetig als Chopin, sprankelend als een etude, de zintuigen strelend als een viool of piano die bespeeld wordt. Het geluid vaan harp, zo zuiver en mooi. Met zo nu dan een wanklank als de idylle verstoord wordt.’Het regende vogels’ deed mijn hart oplichten en er klonk muziek in mijn hoofd, elke keer weer een nieuw en ander lied.

I’m singing in the rain; en

It takes two baby, me and you; en

When a man loves a woman; en

Why tell me why tell me; en met het einde van het boek in zicht

The answer my friend is blowin’ in the wind.

Alles verandert en toch ook weer niet, het is raadselachtig. Wat anders kan ik u voorschotelen dan dit prachtige ontroerende werk, lezers dompel u onder in de prachtige muzische stijl van Jocelyne Saucier.

Ik las 'Het regende vogels' van Saucier voor Een perfecte dag voor literatuur van NotJustAnyBook.nl, met dank aan Meridiaan Uitgevers.

Lees ook wat mijn medebloggers over 'Het regende vogels' schrijven:
 http://www.notjustanybook.nl/2015/04/het-regende-vogels-jocelyne-saucier/

Geen opmerkingen: