donderdag 12 juli 2012

Anita Shreve: Het 1e jaar van haar huwelijk

Ik heb het Eerste jaar van haar huwelijk van Anita Shreve ademloos uitgelezen, en ik ben zeer onder de indruk. Het Afrikaanse leven wordt zeer goed beschreven en ik ga een vriendin die Afrikaanse studies heeft gestudeerd dit boek aanraden. Zij zal er veel in herkennen, ik door haar verhalen. Margaret wordt zeer goed neergezet, vanuit Patrick kom je niet veel te weten, maar dat is logisch. Margaret en alle personen gaan leven vanaf blz. 1 en al haar vragen en emoties worden goed verwoord. Het boek zet aan tot na denken, na denken over de Afrika en waarom mensen daar naar toe willen gaan. Maar ook hoezeer hulp nodig is. Het feit dat mensen elkaars hand vast houden doordat er ongedierte is, vind ik normaal en de reacties over the top, maar dat komt wellicht door de entourage. Soms vond ik de beschrijvingen te uitgebreid, maar wilde niets overslaan. Ik geef het boek 4 sterren.
Ik heb het boek in 2 dagen, afgelopen weekend uitgelezen, zeer bijzonder boek.

Geen opmerkingen: