woensdag 29 mei 2013

Recensie Verdronken hart door Lisa Unger

Voor NotJustAnyBook.nl mocht ik het boek Verdronken hart van Lisa Unger lezen. Dank voor deze leeservaring en het boek want ik ben fan van Lisa Unger.

Drie vrouwen, drie levens. In  ‘Verdronken hart’  leven Birdy, Kate en Emily alle3 een ander leven. Birdie is een koele, taaie vrouw , verknocht aan haar eiland Heart Island. Kate is de dochter van Birdie en wordt door haar moeder gekleineerd. Ze heeft net een roman geschreven aan de hand van de dagboeken die haar tante en grootmoeder haar achterlieten. Emily heeft een leuke baan, maar een foute vriend en maakt een verkeerde beslissing. Een noodlottige beslissing van één van deze vrouwen brengt hen bij elkaar waarna de nachtmerrie uitbreekt.

Lisa Unger schrijft 3 verhalen die uiteindelijk samen komen.  Het boek is gemakkelijk leesbaar maar toch moet je wel je concentratie erbij houden. Er komen namelijk heel veel personen in voor en elk hoofdstuk gaat over een van de 3 vrouwen. Soms bladerde ik terug om nog even na te lezen wie wie is. ‘Verdronken hart’ is niet spannend, het is jammer dat dit boek wordt aangemerkt als thriller, dat is het boek niet. Het is meer een spannende roman en dat is een betere benaming en past bij dit boek. Op basis van het thrillergehalte geef ik het boek 2 sterren, als het in het romangenre was opgenomen kreeg het boek 4 sterren, gemiddeld dus 3 sterren.

Ik heb een aantal prettige leesuren beleefd met dit boek. Houd je van uitgebreide beschrijvingen, romans en een beetje spanning, kan ik dit boek je absoluut aanraden.

Geen opmerkingen: