maandag 12 augustus 2013

Recensie Verdorven door Ellen G.



Verdorven door Ellen G.

Wat een fantastisch boek is Verdorven, geschreven door Ellen G.

In Berlijn is een aantal gruwelijke moorden gepleegd. Wolfgang is met vervroegd pensioen gegaan als commissaris, omdat hij de gruwelijkheden niet langer aan kon. Maar hij rekent af met zijn demonen en als hij wordt gevraagd door zijn vroegere collega’s om hen te helpen bij het speuren naar een seriemoordenaar gaat hij hen helpen. 

Ik heb genoten van deze misdaadthriller, de zoektocht naar de misdadiger(s) en de innerlijke strijd die Wolfgang voert, maar ook zijn collega’s worden beschreven. Een aantal hedendaagse onderwerpen komt aan de orde, zoals daklozen en de gevolgen van het openstellen van grenzen. Ellen Gerretzen beschrijft ook fantastisch de steden Berlijn en Lissabon. Het lijkt net alsof je naar een film kijkt en alles persoonlijk meemaakt. 

Er is een minpuntje, ik vind het jammer dat ik deze auteur niet eerder heb leren kennen. Verdorven is haar 3e boek over Wolfgang. 

Verdorven heb ik in slechts één dag gelezen en toen ik het boek ut had slaakte ik een diepe zucht, totaal onder de indruk en ik vond het jammer dat ik het boek uit had. Maar langzamer lezen wilde ik niet.

Dit boek krijgt 5 sterren van mij.

Geen opmerkingen: