vrijdag 20 februari 2015

Een ontmoeting met Peter James en R.J. Ellory

Op zondag 15 februari jl.. was ik bij de Literaire Thrillersalon in Amsterdam. Twee favoriete schrijvers werden daar geïnterviewd en signeerden hun boeken. Over een ontmoeting met R.J. Ellory heb ik al eens verteld, Peter James ontmoette ik voor de eerste keer.

Het nieuwste boek van Peter James Doodsklok had ik gewonnen en kreeg ik ter plaatse uitgereikt. En natuurlijk liet ik het boek signeren.

Door het geroezemoes en het feit dat ik achterin zat heb ik niet alles meegekregen van het interview, al zat ik op het puntje van mijn stoel als Peter James vertelde. Hij is een aimabele man, een kritisch auteur op zijn eigen werk dat zo enorm goed is. Ik lees zijn boeken graag. en met mij veel meer fans die in de zaal zaten. Hij vertelde over zijn bezoek aan de vrouwengevangenis en zijn vrijwilligerswerk bij de politie, bestemd als research. Zijn hoofdpersoon Roy Grace is al aan zijn 9e boek toe.

Toen ik arriveerde werd er door leesvrienden meteen een plaatsje voor mij vrijgemaakt, zo fijn als je mensen leert kennen door boeken en in dit geval door Crimezone.nl, de site van Hebban. Iris, Joyce, Soraya en Vera zijn fans en het was fijn ze te zien en te spreken, en Soraya had een primeur. Na afloop had ze een privé interview met Peter James, petje af. Haar verslag lees je op Hebban. De link is
http://www.hebban.nl/crimezone/artikelen/peter-james-ik-had-nooit-verwacht

Omdat een aantal andere boeken voorrang hebben, geen straf hoor ligt Peter James rustig te wachten. Komt aan de beurt hoor, heel snel.



Geen opmerkingen: