zaterdag 28 januari 2017

Belinda Aebi: Troebel water****



Belinda Aebi: Troebel water****

Op Thrillzone.nl doe ik mee met een geleend exemplaar van het boek  'Troebel water' door Belinda Aebi.

'Troebel water' is het eerste boek dat ik las van Belinda Aebi en dat heeft mij zo goed bevallen dat ik graag haar eerder geschreven boeken wil lezen. Ik verwachtte een spannend verhaal en dat kreeg ik, niet in de zin van achtervolgingen en actie, maar spanning in woorden, die je de kriebels geven. Het is daarnaast ook een verhaal dat waargebeurd zou kunnen zijn. Dat is een bonus. 
Het einde is bizar, bijzonder plot en geloofwaardig. Er is een aantal verschillende verhaallijnen die ook door elkaar lopen. Alles komt samen in een bizarre ontknoping.

Het boek boeide vanaf de eerste badzijde, wilde ik eerst een stukje lezen, een klein stukje maar, las ik door en wilde eigenlijk niet stoppen. Zo nieuwsgierig was ik naar ontwikkelingen en ontknoping en heel erg benieuwd wie de man is die zijn jonge, veel te vroeg overleden, vrouw moest begraven. Zo intens verdrietig was hij. En wat had dit eerste hoofdstuk te maken met het vervolg?

'Troebel water' is een literaire thriller. Aebi heeft een vlotte pen, mede door haar schrijfwijze lees je in een snel tempo. Het is een verademing om weer eens een thriller te lezen die zo prettig leesbaar is en daarnaast ook een goed verhaal is.

Als U benieuwd bent naar de omschrijving en wat meelezers van 'Troebel water' vinden, kijk op Thrillzone.nl.



Auteur: Belinda Aebi
Titel: Troebel water
Genre: Thriller
Uitgeverij: Manteau
Aantal pagina’s: 290


Geen opmerkingen: