zondag 17 april 2016

Verslag ontmoeting met Ellen Lina, auteur van Sky, d.d. 16 april 2016



Verslag ontmoeting met Ellen Lina, auteur van Sky, d.d. 16 april 2016

In het kader van het tweejarig bestaan van boekenblog  Shyama in Boekenland, werd er een high tea verloot met de auteur Ellen Lina. Veel mensen reageerden, maar ik was winnares met nog vijf andere lezers en volgers, waaronder Nadine, Nakita, Marianne en Antoinette. Het was allereerst heel leuk om andere mensen te ontmoeten, lezeressen net als ik met of zonder blog maar wel allen vindbaar op Facebook. 

We komen elkaar wel tegen vooral als er acties zijn met boeken of leesclubs, namen dan. Nu ontmoetten wij elkaar ook. En als laatste en dat was eigenlijk heel leuk arriveerde Ellen Lina, zij moest ook vanuit Gelderland komen (naar Zuid-Holland). Zij is net weer terug geëmigreerd vanuit Curaçao naar Nederland. Haar laatste boek dat verschenen is, is ‘Sky’, niet te verwarren met de musical Sky al zijn er wonderbaarlijk wel veel overeenkomsten.

Ellen Lina schreef al eerder ‘Vasthouden’ en ‘Ooit zal ik je weer zien’. ‘Sky’ is het eerste boek dat ik van haar gelezen heb, en ik zal met plezier haar andere twee boek ook lezen. 

Shyama Hopman is een gastvrouw pur sang. De grote eettafel stond vol met lekkernijen, cakejes, zelfgebakken scones en quiches, chocolade, en hartige wraps. Het was geen high tea maar een super luxe afternoontea, erg lekker en gezellig. We zaten gezellig met elkaar te kletsen en op een gegeven moment vroeg ik of Ellen mijn boek wilde signeren, dat was het startsein voor het stellen van vragen die Ellen geanimeerd beantwoordde. 

Het opvallendste wat zij vertelde is dat ze alles visualiseert. Ze ziet elke persoon die in haar boeken opduiken, maar ook auto’s, huizen en inrichting. Alles klopt. Boeken schrijven is eigenlijk heel veel schrappen. En ook als docente Nederlands maakt ze wel eens fouten. Ze schrijft vooral ’s avonds nu ze twee kleine kinderen heeft. Het was heel fijn om over de personages in ‘Sky’ te spreken. Gingen zij tijdens het boek al leven, nu was het helemaal net alsof ze zo aan de deur konden bellen. Over de inhoud kan ik niets vertellen, want dan zou ik dingen verklappen.

Het was een hele fijne middag, die veel te snel voorbij ging. Dank je wel Shyama dat je zo’n winactie organiseerde, geweldig en dank je wel Ellen Lina voor het papieren boek ‘Sky’, een aanwinst in mijn boekenkast. De recensie van ‘Sky’ komt in volgend blogpost. Het was onvergetelijk....

2 opmerkingen:

Nadine zei

Een mooi verslag van een hele gezellige middag!

Shyama in Boekenland zei

Wat een mooi verslag Charlotte. En dank voor je complimenten! :-)