donderdag 26 januari 2012

Recensie Huis van zijde

Hieronder staat de recensie die ik geschreven heb over het boek Het huis van zijde van Anthony Horowitz, op Crimezone.nl heb ik deze al geplaatst en op het forum wordt over dit boek gediscussieerd. Ik heb meegedaan met een eigen exemplaar.

Mijn 2e 5 sterrenboek al dit jaar. Dat belooft wat.....

Het huis van zijde door Anthony Horowitz is een eerbetoon aan sir Conan Doyle. Het verhaal begint met de overpeinzingen van dr. Watson waarom dit verhaal nu pas wordt gepubliceerd. Het huis van zijde speelt zich af in Londen aan het eind van de negentiende eeuw. Een onverwachte bezoeker, kunsthandelaar Edmund Carstairs roept de hulp in van Sherlock Holmes. Hij wordt al een paar weken achtervolgd door een man met een platte pet van de plattepettenbende. En dan volgt al snel een aantal verschillende gebeurtenissen. Holmes maakt regelmatig gebruik van informatie door straatjochies maar als Ross, één van de straatboefjes die Holmes helpt op een afschuwelijke manier wordt vermoord, voelt Holmes zich hier volledig verantwoordelijk voor. Hij zet alles op alles om de moordenaar(s) te vinden.
En dan ontrafelt zich een complot dat zijn weerga niet kent, en zijn mensen niet de mensen zoals zij zich voordoen.

Het boek kent prachtige omschrijvingen van gebied, sfeer en misdaad. Mooie zinnen die zich lenen om voorgelezen te worden. Ik probeerde langzaam te lezen, maar toen het erg spannend wordt ging dat niet meer, ik wilde weten hoe het einde was.

Ik geef het boek 5 sterren, het boek is een eerbetoon aan sir Conan Doyle en het is fantastisch geschreven.





1 opmerking:

Annabee zei

Heel goed boek, toch geef ik 'slechts' vier sterren. Moet de draadjes in de leesclub nog afronden, daarin licht ik dit toe.

Lastig hè, om bezoekers naar je weblog te trekken ...