vrijdag 29 mei 2015

Avond van het Spannende boek 2015

Gisteravond, 28 mei 2015, kwam ik moe maar zeer voldaan thuis van mijn 1e Avond van het Spannende boek. Het was geweldig, de entourage, de presentatie en met leuke mensen gesproken. Vriend Coenraad had kaarten gewonnen en ik mocht mee. Jo Claes won met De Gouden Strop met zijn nieuwste boek De Mythe van Methusalem. tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik nog nooit een boek van hem gelezen heb. En daar zal verandering in komen. Claes memoreerde dat ook in zijn speech, dat wij Nederlanders de Vlamingen niet kennen en andersom.

Het boek Tunis van René van Rijckevorsel won de Schaduwprijs.

Het was een geweldige bijzondere avond en de presentatie lag in handen van de vrolijke en vlot sprekende Isolde Hallensleben, een geweldige performer. Na de uitreikingen was er tijd voor een borrel en sprak ik met de schrijfster Gerda van Wageningen en haar vriendin, ook een schrijfster, maar dan van het romantische genre. Dat was leuk, want ik ben een alleslezer hè, verslind boeken en lees kilometers.

Speciaal dank aan de organisatie en het bedienend personeel voor alle hulp, zij snappen mij wel.

Leuk detail, toen ik werd gebracht door de chauffeur van Valys werd hij verpletterd door de aanblik van de politie agente. Nadat hij mij naar binnen had gebracht samen met haar, ging hij met haar op de foto. Geweldig.

Geen opmerkingen: