zondag 21 februari 2016

Christine Bols: Dancer***



Christine Bols: Dancer***

Het is voorbij.
Mijn vader, de seriemoordenaar, Jack Dancer, is niet meer.
Ik ben zijn zoon.
Ik heb zijn genen.
Dat jaagt me onmenselijk veel schrik aan.
 
De toon is gezet. Dit zijn de laatste vijf zinnen van het eerste hoofdstuk van 'Dancer', het vierde boek van Christine Bols. Het duo Sackley en McCool. Jude en Tim hebben een zoon gekregen, en als hij zeven maanden oud is worden zij naar Santa Cruz gestuurd. In Santa Cruz worden in een rap tempo vrouwen vermoord en hun expertise is nodig om meer moorden te voorkomen. Samen met Sarah die op Sky past nemen ze hun intrek in een vakantiehuis. De speurtocht is begonnen.

Dit is het tweede boek dat ik van Bols lees, 'Waverly' was het eerste boek en tweede in de serie met Sackley en McCool. Dat boek vond ik spannender dan ‘Dancer’. De cover is intrigerend, twee donkere figuren op een landweg. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen en die zijn niet helemaal waar gemaakt. Er wordt al veel prijs gegeven in het eerste hoofdstuk als wordt gemeld dat Dancers zoon zijn genen heeft. De zoon vertelt verder, elk cursief gedrukt hoofdstuk gaat over hem, de moordenaar. Voor mij rest alleen de vraag hoeveel slachtoffers hij zal maken voor hij ontmaskerd  zal worden.

‘Dancer’ is een politieroman, er wordt gedegen onderzoek gepleegd naar de moorden en dat wordt uitvoerig beschreven. Over de opgevoerde personages kom je niet veel te weten. Niet ieder lid van het politiekorps in Santa Cruz is terecht gecharmeerd door de komst van het inspecteursduo.Maar er is wel waardering voor de kwaliteiten van het duo en hun huzarenstukjes.

Hoewel ‘Dancer’ het vierde deel is van een serie is, is het geen enkel probleem om dit boek te stand alone te gaan lezen. 'Dancer' bestaat uit korte toegankelijke hoofdstukken, is gemakkelijk leesbaar en het zou zo maar waar gebeurd kunnen zijn. De Vlaamse taal wordt niet geschuwd en dat geeft het boek charme, Bols is een Belgische auteur.

Geen opmerkingen: