dinsdag 4 oktober 2016

B.A. Paris: Achter gesloten deuren**** en andere nieuwtjes

Hallo allemaal,

Het is hier rustig, maar niet op leesgebied.

Zo heb ik 'Achter gesloten deuren' door B.A. Paris mogen lezen voor de leesclub op Bol.com, erg leuk. En doe ik mee aan twee leesclubs op Hebban.nl, fantasy en een roman.

De thriller Achter gesloten deuren die op de 11e van deze oktobermaand verschijnt is een aanrader, al zou ik het eerder een spannende roman noemen en krijgt vier sterren.

Dit schreef ik:




Achter gesloten deuren is het debuut van B.A. Paris. Zij is van Frans-Ierse komaf en woonachtig in Engeland.
Grace leert een leuke charmante man kennen, Jack. Hij doet alles voor haar en hij vraagt Grace ten huwelijk. Natuurlijk trouwt ze met hem, maar dan begint voor Grace een nachtmerrie. ‘Achter gesloten deuren’ wordt vanuit het perspectief van Grace verteld, net als er een wisseling is in heden en verleden.  Maar niets is wat het lijkt in dit thrillerdebuut van deze schrijfster. Eigenlijk is alles wat je over de inhoud schrijft al te veel gezegd, want dit boek moet je zelf lezen en er over oordelen.

Het boek is een hype en dat zorgt er voor dat er al zoveel over gezegd en geschreven is. En dat varieert, van spannende thriller tot minder goed boek. Maar al met al kan ik vertellen dat ik van het boek genoten heb, de spanning die wordt opgebouwd en dat zijn kleine dingen, dingen die vooral met angst te maken hebben. De schrijfstijl is gemakkelijk leesbaar. Eerlijkheidshalve moet ik wel erbij vertellen dat ik ‘Achter gesloten deuren’ meer een spannende roman vind. En dat er vaak achter deuren veel meer leed is dan men vermoed of denkt.

Veel leesplezier lezers die het boek nog gaan of mogen lezen.

En ik ben zeer benieuwd naar het volgende boek van B.A. Paris, want dit debuut smaakt naar meer.

Geen opmerkingen: