dinsdag 11 april 2017

Koen Gubbels: Niks****

Koen Gubbels: Niks****

Ik mocht meedoen met de leesclub van dit boek op Hebban.nl. De leesclub loopt nog, maar dit is wat ik over dit boek schreef.
 
'Niks' door Koen Gubbels is zijn debuut. Hij schrijft het op de achterflap, 'Niks' is een spannende roman en dat is het. Gubbels schrijft korte zinnen, soms maar een woord of een paar. Maar de woorden beklijven.

Nik heeft alles vergooid in zijn leven en brengt de dagen dronken door. Tot op een gegeven moment hij toch stopt met drinken en ingaat op een mail waar hij als deskundige wordt gevraagd in China t.a.v. hun waterprobleem. Hij reist af naar China en ja de rest moet U echt zelf lezen.

Je moet wel houden van de schrijftrant van Gubbels. Persoonlijk houd  ik van korte duidelijke zinnen, zinnen waaruit heel veel blijkt. Maar Gubbels gaat daarin wel erg ver, en ik merkte dat ik de neiging had om in staccato over dit boek te schrijven. 'Niks' is een aanrader, want behalve veel actie en reactie is er ook een emotionele kant aan dit toch wel bijzondere verhaal.

'Niks' is net een trein, het boek begint als stoptrein, komt op stoom, wordt een sneltrein en gaat over in een intercity, met stations en een eindstation........



Auteur: Koen Gubbels
Titel: Niks
Genre: Thrillers
Uitgeverij: AmboAnthos
Aantal pagina's: 278

Geen opmerkingen: