vrijdag 10 oktober 2014

Robyn Car: Thuis in Virgin River****

Robyn Carr: Thuis in Virgin River****

Dit zegt Uitgeverij Harlequin Holland:

Het enige wat Melinda Monroe wil, is wég. Weg uit Los Angeles, waar het leven druk is en gecompliceerd, en alles haar herinnert aan Mark - haar overleden man. In een opwelling reageert ze op een advertentie voor een verpleeg- en verloskundige in Virgin River, een klein dorpje in Californië. Dit zou weleens precies de verandering kunnen zijn die ze nodig heeft! Helaas, het beloofde schattige huisje in idyllische omgeving blijkt een aftandse blokhut te zijn aan een modderweg, waar ze met haar stadse cabrio meteen vast komt te zitten. En de bejaarde plaatselijke arts, die ze zou assisteren, doet ronduit vijandig tegen haar.

Inpakken en wegwezen, denkt ze, maar een vondelingetje gooit roet in het eten. Eerst moet ze onderdak vinden voor deze baby. En misschien moet ze ook eerst maar eens echt kennismaken met Jack, de knappe eigenaar van de plaatselijke bar.

Het lijkt wel of er telkens weer dingen zijn die haar in Virgin River houden. Zou ze dan toch haar thuis gevonden hebben?


Mijn mening:

Toen ik Thuis in Virgin River ging lezen merkte ik dat ik herkenning had, alles kwam zij zo bekend voor en dat klopt want het boek is eerder verschenen onder de titel Virgin River. Toentertijd had ik al genoten van het boek en nu weer. Ik ben fan van Robyn Carrs boeken en dat bewijst dit boek maar weer eens.

Thuis in Virgin River is een liefdesverhaal pur sang. Het is heerlijk leesvoer en lekker wegdromen. Het boek boeit vanaf de eerste bladzijde en toen ik het boek uit wist ik al dat ik absoluut het vervolg wil gaan lezen. Het leest gemakkelijk en voor je het weet heb je een heel stuk gelezen in het boek. De beschrijvingen zijn levensecht en het lijkt of je er naast staat. Thuis in Virgin River is een aanrader voor jong en oud en ik heb weer een boek in de boekenkast dat ik graag uitleen aan vrienden.

De afgelopen tijd heb ik niet zoveel gelezen, ik probeerde het wel, maar het ging niet zo gemakkelijk, ziekte en gemis zijn twee zaken die je moet verwerken. Maar door Robyn Carr en Milou van de Will merk ik dat ik weer de leesflow terug heb gekregen. En dat is fijn.

Dank je wel NotJustAnyBook.nl en Uitgever Harlequin Holland dat ik dit boek mocht lezen.

Geen opmerkingen: