dinsdag 14 maart 2017

Max van Olden: De juiste man****



Max van Olden: De juiste man****

Op Thrillzone.nl mag ik meedoen met de leesclub van dit boek, zaterdag 18 maart a.s. ontmoet ik de auteur bij +Coenraad De Kat.

Oscar is advocaat. Hij heeft zijn zoon verloren door een auto ongeluk en dit verdriet is hij nooit te boven gekomen. Vanaf de dood van zijn zoon ging het bergafwaarts met hem, alles is hij verloren, zijn werk en vrouw. Hij is weer opgekrabbeld en heeft zijn werk weer opgepakt, maar de dood van zijn zoon blijft hem achtervolgen, mede omdat hij weet wie het gedaan heeft. Maar er zijn geen bewijzen dat deze collega van hem het heeft gedaan. De zaak is geseponeerd, inmiddels komt de verjaringstermijn dichterbij. En dan ontwikkelt Oscar een plan. Daar heeft hij Jasper voor nodig, Jasper die hem liet kennis maken met gamen en gamen werd zijn overwinning op het drankmisbruik.

Ik verwachtte een spannend boek. Dat is deels uitgekomen. Het verhaal van Oscar die treurt om de dood van zijn zoon is goed uitgewerkt. Er wordt heel veel spanning opgebouwd, op twee derde van het boek treedt er saaiheid op, veel feiten worden er dan gegeven met zijwegen en dan ineens gaat het snel.

Het verhaal van 'De juiste man' is anders dan ik had verwacht. Het plot is zeer verrassend. Van Olden heeft kennis van zaken van de advocatuur en rechtspraak. Dat past bij het beroep van Oscar. En nu wil ik graag zijn eerste boek 'Lieve Edelachtbare' lezen.


Auteur: Max van Olden
Titel: De juiste man
Genre: Thriller
Uitgeverij: Ambo Anthos
Aantal pagina’s: 278


Geen opmerkingen: