maandag 8 oktober 2012

Britta Bolt: Heldhaftig

Ik lees Heldhaftig van Britta Bolt, speelt zich af in Amsterdam. Mensen die geboren en getogen zijn in Amsterdam zullen veel herkennen. Ik lees helaas niet zo snel, vanwege een hersenschudding, en nu heb ik gemerkt hoe lezen belangrijk is voor mij. Lezen is een fantastische hobby. En binnenkort ga ik weer als een speer.

Nadat de eerste 100 pagina's moeizaam gingen werden de verhalen realiteit en goed om te lezen.

Ik heb Heldhaftig van Britta Bolt nu uit, het 1e deel van een trilogie met Pieter Posthumus in de hoofdrol. En ik heb er van genoten. PP is een aimabele man met gewoontes en zijn verleden.  De zaken die in Heldhaftig voorkomen, zouden wel eens kunnen gebeuren en dat is heftig. Ik wil graag een volgend boek lezen van dit schrijvende tweetal over Pieter Posthumus.
Nee het is geen bloedstollend verhaal, maar als je er over nadenkt werkelijkheid en dan is de werkelijkheid toch gruwelijker dan je denkt.  Dit eerste boek kan een belofte zijn van een goede trilogie met wellicht een vervolg.

Geen opmerkingen: