zaterdag 28 december 2013

Susan Moonen: Conflict**1/2



Conflict door Susan Moonen**1/2

De uitgever De Crime Compagnie zegt dit erover:

Is hun vriendschap sterk genoeg om het verraad te overleven? Eva en Lotte zijn al sinds de kleuterschool onafscheidelijk. Hun vriendschap is de wereld. Lotte is getrouwd en moeder van een tweeling. Eva werkt bij een bank en woont samen met Johan, een makelaar in onroerend goed. Dan worden er in Ravenstein, het stadje waar de vriendinnen wonen, dode vrouwen gevonden. De ontzielde lichamen zijn gemarteld, de lompheid van de verkrachtingen is ongekend. Al snel na de vondst ontdekt Eva iets verschrikkelijks. Het gaat haar voorstellingsvermogen volledig te boven. Ze verzet zich tegen de waarheid, maar de feiten stapelen zich op. Hoe kan ze haar vriendin Lotte beschermen?

Het boek Conflict is geschreven door Susan Moonen  en is haar debuut. Dat Moonen kan schrijven heeft ze wel bewezen, maar persoonlijk vind ik het erg jammer dat ik te snel wist wie de dader was. Dan lees je een boek met andere ogen en is het minder spannend. Ook is het boek wat warrig en verwarrend, maar dat zou de spanning ten goede kunnen komen, maar ook dat miste ik. De vriendschap tussen Eva en Lotte is mooi verwoord. Het dilemma van Eva is goed verwoord, maar jammer genoeg is de spanning voor mij te snel verdwenen. Het is wel een lekker dun boek, het aantal pagina’s is 184. Het is een leuke, aardige en in het begin spannende novelle. Als ik alles bij elkaar optel kom ik op een gemiddelde van 2,5 ster. Voor dialoog, emotie, onderwerp elk 3 sterren, maar voor spanning helaas 2 sterren.

Ik dank Uitgeverij De Crime Compagnie dat ik dit boek mocht lezen.

Geen opmerkingen: