dinsdag 17 november 2015

Rachel Wells: Kat over de drempel****



Rachel Wells: Kat over de drempel****

Vanaf de eerste bladzijde had ik een grote glimlach op mijn gezicht en die ging er niet meer af. Wat is ‘Kat over de drempel’ een heerlijke feelgoodroman. 

Kater Alfie is 4 jaar oud als zijn baasje Agnes overlijdt, poes Agnes is al overleden. Ze willen Alfie naar het asiel brengen maar Alfie gaat er op advies van een buurpoes vandoor, op zoek naar een huis en een nieuwe baas. Omdat hij nooit meer dakloos en alleen wil zijn besluit hij om niet een huis te zoeken, maar een paar huizen met baasjes, zodat er altijd iemand is die voor hem zorgt (en hij voor hem of haar). Zijn allereerste huis vindt hij bij Claire, al snel gevolgd door het huis van Jonathan. Maar overdag werken zij en Alfie gaat verder op zijn zoektocht en komt terecht bij twee gezinnen. Iedereen vertroetelt hem ook al ging het soms wat stroef.

Grappig is het om te lezen hoe een kat denkt over gewoontes van mensen, dingen die katten niet interesseren. ‘Kat over de drempel’ stroomt over van liefde, liefde voor elkaar en liefde voor dieren. Alfie helpt de mensen dit weer te ontdekken en hij geniet van alle verwennerijen. Hij komt en gaat wanneer hij wil, maar helpt alle mensen op het juiste ogenblik.

Ik heb genoten van ‘Kat over de drempel’, en bedankt Uitgeverij HarperCollins voor een exemplaar dat ik kreeg. Ik heb er weer een aanwinst bij voor mijn boekenkast en ik weet nu al dat ik dit boek vaker zal gaan lezen.

Geen opmerkingen: