vrijdag 8 november 2013

Sluipweg door Ingrid Ooninx

Ik ben fan van Ingrid Ooninx nadat ik twee jaar geleden haar boeken Botsing en Nickname had gekocht en gelezen. Eigenlijk heb ik ze verslonden. Op haar derde boek Sluipweg zat ik al een tijdje te wachten en doordat ik mocht meedoen aan de leesclub op Crimezone.nl kreeg ik het boek, heerlijk. Ingrid Ooninx signeerde haar boek op het Thrillerfestival in Zoetermeer op 27 oktober jl.

Sluipweg is het verhaal van Gwen, Marcel en Patrick. Tijdens een crematie ontmoeten ze elkaar weer nadat ze uit elkaar waren gegaan na een tragisch ongeluk waar drie van hun vrienden bij om het leven kwamen. Ze vormden nl. de vriendengroep The Magnificent Seven en zaten in het laatste jaar van het voortgezet onderwijs. Maar dan gebeuren en rare dingen, Gwen die weer bij haar ouders is gaan wonen wordt gevolgd, of denkt ze dit maar? Marcel en zij gaan opnieuw een relatie met elkaar, hun liefde voor elkaar is nooit verdwenen. en Patrick was altijd de stoere bink met geld en auto. Waarom is hij terug gekeerd en eigenaar geworden van een bordeel? Heeft hij te maken met de rare dingen die gebeuren?

Sluipweg is een spannend boek, intrigerend en met een onderhuidse spanning die niet zo vaak voorkomt. Het boek telt nog geen 300 blz en samen met het grote lettertype heb je het boek in een mum van tijd uitgelezen, mede omdat je wil weten wat er aan de hand is en hoe een en ander samen komen. Het is een verhaal zonder opsmuk. Maar een heel goed verhaal dat eigenlijk ook nog wel eens waargebeurd had kunnen zijn. Ik heb een paar prima leesuren gehad. en ik geef het boek 4 sterren, welverdiend.

Geen opmerkingen: