vrijdag 23 oktober 2015

Melissa Skaye: Verboden tranen**** en nog andere leesclubs op Hebban.nl

 Op Hebban.nl doe ik mee met drie leesclubs, ik was al in het bezit van 'Verboden tranen' van Melissa Skaye en zij heeft hem gesigneerd voor mij, maar zo gaat dat soms, er komen zoveel boeken uit dat je geen tijd hebt om een boek te lezen dat je gekocht hebt, maar dit was een mooie aanleiding. Ik heb wel eerst 'Virtuele tango' gelezen als opmaat, want ook al kun je ze stand alone lezen ik houd wel van series als ik gewoon in het eerste boek kan beginnen.

'Verboden tranen' is het tweede deel van Melissa Skaye over de agenten Sanne en Luca. Sanne is verliefd op haar collega, hij helaas niet. In dit boek krijgen ze te maken met moorden en lijken uit het verleden. In een landhuis, prachtig beschreven, worden de lijken van 4 mensen gevonden, 4 nog wel, vergiftigd, vermoord. Het is hun taak uit te zoeken hoe of wat. Tevens is 'Verboden tranen' het verhaal van Sarah die als jong meisje als een blok valt voor Jack, hij maakt haar het hof en ze gaan samen wonen. Dan krijgen ze een zoon, Sam en als hij twee jaar is verdwijnen vader en zoon. Sarah moet alleen verder, en dat is niet gemakkelijk.

Skaye heeft een prima schrijfstijl, haar boeken lezen erg prettig en zijn spannend. Het plot is weergaloos en bizar en ik ben erg benieuwd naar het derde boek, dat een titel krijgt met VT, en dat is ook bijzonder.

Ik lees nu 'Zuur' van Anja Feliers en krijg er letterlijk het zuur van, hoe zij de pijn beschrijft van moeder en dochter en de mensen om hen heen is geweldig en zo levensecht.

En dan krijg ik zondag op Het Thrillerfestival in Zoetermeer nog het nieuwste boek van Heleen van der Kemp 'Bijwerking' wow.

Geen opmerkingen: